اين سخنان در حالي مطرح مي شود که بارها شاهد بروز اختلال ها و تاخيرها ومشکلات فني در زمان هاي عادي نيز بوده ه ايم که البته هر بار از سوي آنان دليلي براي مساله پيش آمده تراشيده مي شود.
در همين حال مشخص نيست که چرا مترو به جاي استفاده از منابع موجود مالي اش براي رفع نواقص به توسعه خطوط در اين شرايط مي پردازد.البته کسي منکر نياز به توسعه اين خطوط نيست اما هنگامي که باقي خطوط دچار مشکل هاي بسياري هستند به نظر اين کار کمي غير منطقي مي آيد.
بنابراين گزارش، مسئولان مترو دليل اصلي بروزمشکلات را عدم پرداخت شدن سهم دولت مي دانند امري که بعيد به نظر مي رسد چرا که با مراجعه به آمار ارايه شده دولت تا کنون دو سوم از سهم خود را پرداخت کرده است.اما با فرض قبول بهانه آنان باز هم اين گونه عمل کردن آنها بيشتر به نظر مي رسد که جنبه تبليغي دارد تا کار بردي واز سوي ديگر انداختن توپ به زمين دولت و به نوعي فرار به جلو است.
چرا که آنها مي توانند به جاي توسعه خطوط که با توجه به سخنان خود آنان،آنها نيز دچار مشکل خواهند شد ،نواقص خطوط در
خطوط در حال کار را برطرف کنند وهمچنين مي توانند مطالبات خود را از طريق مراجع ذي ربط پيگيري کنند.
در واقع آنکه در ميان بيش از همه متضرر خواهد شد ،شهرونداني هستند که بايد از مشکل رنج ببرند واين با اساس خدمت گزاري منافات بسياري دارد.
در همين رابطه روز گذشته مدير عامل شرکت بهرهبرداري مترو تهران و حومه درگفت و گو با خبرگزاري فارس گفت: با توجه به ازدحام جمعيت در روزهاي پاياني سال، دچار مشکلات زيادي در سرويسدهي به شهروندان در متروي تهران خواهيم شد.
جعفر ربيعي با اشاره به ماه پاياني سال و افزايش ميزان سفر درونشهري شهروندان با مترو، گفت: اگر واگن به خطوط مترو اضافه ميشد، مشکلات کمتر بود.
مدير عامل شرکت بهرهبرداري مترو تهران و حومه ادامه داد: قرار بود تعدادي قطار تا پايان سال وارد خطوط مترو شود؛ ولي تاکنون اين امر رخ نداده است.
وي افزود: تلاش ميکنيم با دقت و تلاش بيشتري کار کرده تا در جابجايي شهروندان کمتر دچار مشکل شويم.
ولي با اين حال وبا توجه به سخنان مطرح شده اگر مشکلي در سرويس دهي مترو به مسافران پيش بيايد آنها دليل اصلي را متوجه دولت خواهند کرد وبه نظر مي رسد که گام هاي بلند مترو از هم اکنون براي فرار به جلو برداشته شده است.
100
انتهای پیام/